Velkommen

Velkommen - til min nye blog, der vil følge forberedelserne, og senere selve turen, når jeg sammen med min 5-årige søn flyver til Caribien, for at sejle rundt og nyde livet og hinanden i december 2011 og januar 2012: http://www.suntrip.dk/. I første omgang handler det om at rejse kapital; så hvis du har lyst til at bidrage med stort eller småt, så modtages donationer gerne på bank konto: 9040 6500239415 i Spar Nord.
Hvis du har sejlrelateret gear (redningveste, sejlertasker, regntøj o.lign.) som vi kan låne, eller tips, tricks og gode råd, du vil dele, må du meget gerne skrive en kommentar.
Til gengæld kan jeg tilbyde at komme ud i landet, når rejsen er slut, og holde et billedeforedrag, med den indgangsvinkel, der passer bedst til omstændighederne; det kunne eksempelvis være:
"At gøre drøm til virkelighed", "Enlig mor på rejse med søn", "Caribien set fra søsiden", "2 måneder på en båd".

lørdag den 15. oktober 2011

Om 7 uger går vi ombord

Jeg har stadig ikke fattet det: om 7 uger lander vi i Kingstown i ca 25 grader og buldrende mørke, tager en taxa ned til havnen og går ombord på Grand Danois. Alfred ved endnu mindre hvad det går ud på, dog har han opfattet, at vi ikke er hjemme til vinter og slet ikke til jul.. Efter den første glædesrus, er det gået op for mig, hvor mange praktiske ting, der skal være styr på, inden vi forlader Danmark. Eller også er det bare mig, der som vanligt, laver et projekt ud af det.

Det vigtigste skridt i den forgangne uge er, at der er indbetalt depositum til skipper, hvormed der er sikret pladser ombord til os i de 2 måneder, som vi ønsker at sejle med.
Dernæst har jeg undersøgt, om man kunne afmelde børnehaven i 2 måneder, og dermed slippe for at betale, men den går ikke (går den så går den) :-) I givet fald, skal vi lave en reel udmelding af Alfred, og så håbe på, at der er plads igen i samme institution når vi kommer hjem, og det tør jeg ikke satse på.

Til gengæld er det muligt at opnå hvilende medlemskab af fagforeningen i orlovsperioden, så ansøgning er indsendt og imødekommet. Det gælder dog ikke A-kassen, som vil have fuld betaling hele vejen igennem.

Jeg har undersøgt, om der mod forventning skulle være noget forældreorlov tilbage, og sørme... :-) dagens glædelige overraskelse: Der var stadig en glemt uge + 1 dag tilbage, som jeg vil starte ud med 1. december.
Der bliver styr på de resterende dage i næste uge, når min leder og tillidsrepræsentanten gennemgår min resterende ferie / afspadsering, så jeg ved, om der er lidt løn at hente i nogle af dagene.

Vejhjælpsforsikringen udløber pr 1.1.2012, så ved at skifte til nyt selskab med start fra 1.2.2012, sparer jeg en måned. Det har alligevel hele tiden været tanken, at lægge hjælpen over til mit forsikringsselskab, så det er jo en god anledning.

Salsa er afmeldt i den pågældende periode, og jeg har fået en del af betalingen retur. Mange bække små....
Måske der bliver mulighed for en "ægte" salsa svingom til hede rytmer i solen ;-)

Der er bestilt kontaktlinser til hele perioden. Tænker, at det er rart at slippe for briller, der kan falde i vandet og som giver hvide striber på siden af hovedet :-)

Og så er der indmeldelse i skolen, som fra skolens side er planlagt til at foregå en aften i januar. Det kan vi jo ikke, så jeg er igang med en tidlig indmeldelse, så vi er sikre på en plads :-)

Jeg har bestilt valuta: East Caribien dollars.

Min største bekymring lige pt. er snerydning. Hvis vinteren starter lige så tidligt som sidste år, og er lige så snefyldt, så skal fortovet ryddes mindst én gang daglig, og det er jo lidt svært, når jeg sidder og drikker kaffe under en palme i Caribien.

Ingen kommentarer: