Velkommen

Velkommen - til min nye blog, der vil følge forberedelserne, og senere selve turen, når jeg sammen med min 5-årige søn flyver til Caribien, for at sejle rundt og nyde livet og hinanden i december 2011 og januar 2012: http://www.suntrip.dk/. I første omgang handler det om at rejse kapital; så hvis du har lyst til at bidrage med stort eller småt, så modtages donationer gerne på bank konto: 9040 6500239415 i Spar Nord.
Hvis du har sejlrelateret gear (redningveste, sejlertasker, regntøj o.lign.) som vi kan låne, eller tips, tricks og gode råd, du vil dele, må du meget gerne skrive en kommentar.
Til gengæld kan jeg tilbyde at komme ud i landet, når rejsen er slut, og holde et billedeforedrag, med den indgangsvinkel, der passer bedst til omstændighederne; det kunne eksempelvis være:
"At gøre drøm til virkelighed", "Enlig mor på rejse med søn", "Caribien set fra søsiden", "2 måneder på en båd".

tirsdag den 18. oktober 2011

Valget træder i kraft

Hmmmm ... meget tankevækkende. I dag på min lange vej hjem i bilen, kunne jeg med ét se sammenhængen, og forstod hvorfor vi netop skal af sted lige nu, og hvorfor tingene falder i hak (indtil videre 7-9-13..), uden de store problemer...For mig virker det pludselig indlysende, men ud ad til, kan begrundelsen måske se lidt fjollet ud.

I sommers sværgede jeg, at jeg nu ville til at tage aktive valg: tilvalg og ikke fravalg, som jeg ellers har overlevet på det meste af mit liv. Ikke længere leve med halve løsninger, og måske'er hængende i luften, men jeg ville vælge og stå inde for valget, og være glad for det, det nu engang måtte afføde.
Aldrig så snart havde jeg udtalt dette, før livet kastede et ægte dilemma i hovedet på mig, og jeg blev tvunget til at tage det sværeste valg, jeg hidtil har taget i mit liv. Det tog utroligt på kræfterne og gjorde mig syg, men jeg har siden hen været glad for den endelige beslutning, og er nu sikker på, at jeg gjorde det rigtige. Og det kan jeg sige med sindsro, da jeg netop baserede afgørelsen på et tilvalg: det lyder måske lidt mærkeligt og kan nemt misforstås, men jeg valgte min søn til!!

Og den færd, som vi er ved at begive os ud på, er netop, omend meget ubevidst, et resultat af, at jeg valgte Alfred til. Jeg glæder mig til at skulle bruge tid kun på ham, og tror på, at den oplevelse der venter os sammen, er et skulderklap og en anerkendelse af, at jeg for en gang skyld valgte til og ikke fra. Jeg har på en eller anden måde bestået prøven. Det giver i hvert tilfælde mening for mig, og en god fornemmelse i maven at tænke på, at vi nok skal gennemføre, fordi vi bliver hjulpet på vej. TAK :-)

1 kommentar:

Jette sagde ...

En rigtig fin og god tanke du fik på vejen hjem. Dejlig at du er så positiv og nu ser lyst på tilværelsen og de beslutninger du har taget. Håber det vil fortsætte sådan for dig ;o)