Velkommen

Velkommen - til min nye blog, der vil følge forberedelserne, og senere selve turen, når jeg sammen med min 5-årige søn flyver til Caribien, for at sejle rundt og nyde livet og hinanden i december 2011 og januar 2012: http://www.suntrip.dk/. I første omgang handler det om at rejse kapital; så hvis du har lyst til at bidrage med stort eller småt, så modtages donationer gerne på bank konto: 9040 6500239415 i Spar Nord.
Hvis du har sejlrelateret gear (redningveste, sejlertasker, regntøj o.lign.) som vi kan låne, eller tips, tricks og gode råd, du vil dele, må du meget gerne skrive en kommentar.
Til gengæld kan jeg tilbyde at komme ud i landet, når rejsen er slut, og holde et billedeforedrag, med den indgangsvinkel, der passer bedst til omstændighederne; det kunne eksempelvis være:
"At gøre drøm til virkelighed", "Enlig mor på rejse med søn", "Caribien set fra søsiden", "2 måneder på en båd".

torsdag den 1. december 2011

I sidste øjeblik. . . . .

Den sidste uge hjemme, er gået med lynets hast.

Mandag aften gik jeg på visit hos genboen, afleverede en nøgle og fortalte at vi nu er væk de næste par måneder, og de lovede at holde et vågent øje med huset, at smide skrald i skraldespanden og at parkere i min indkørsel når de har gæster.

Tirsdag aften brugte Alfred og jeg på at producere kokoskugler med frisk kokos til Alfreds storgruppe, og bage drømmekage dekoreret med palmestrand, brusende hav, blå himmel og et sejlskib til mine "børn" og kolleger.
Under tandbørstningen hev Alfred selv sin 2. rokketand ud :-) Den blev pakket ind onsdag, og far fik den i afskedsgave torsdag.
Samme dag nåede jeg lige at få et glimt af min afløser, ligeledes en arkitektuddannet kvinde, der tager de 2 måneders vikariat, og at deltage i samtaler vedr. køkkenassistentstillingen til "min" afdeling.

Onsdag havde vi begge sidste dag i børnehaven, der blev sagt farvel, ønsket glædelig jul og god tur.
Jeg havde telefonisk kontakt med Skipper, dels for at afprøve forbindelsen, og dels fordi han mangler lidt reservedele til nogle utætheder, og ville høre, om jeg evt. kunne tage dem med ned. Det er dog endnu ikke faldet på plads.
Men motoren er endelig sat på båden, og den kører godt :-)
Til gengæld skælvede jeg ved tanken om en strejke i London blandt offentlig ansatte. Heldigvis var det kun en en-dags begivenhed. Puhhh..jeg har i forvejen ikke meget tid i Gatwick lufthavn til at skifte: hente bagage, igennem told, og tjekke ind igen, kun 2 timer, og man skal tjekke ind senest 60 min før afgang, så det giver mig reelt kun 1 time :-( Det bliver lige spændende nok, og hvis der var en strejke oveni, ville det blive "mission impossible".

I dag torsdag har også været hektisk. Foruden almindelige forberedelser som at tømme køleskab, smide skraldespand ud, vaske tøj, lukke for vandet, skrue lidt ned for varmen, låse værksted og garage, og fjerne elektronik fra huset, så har vi nået en sommerklipning af Alfred og at have farvel-besøg af hans far.

Der blev også lige tid til at bestille sommerferien: en uges ophold på Brenderup Højskole :-)

Igennem hele dagen har jeg kæmpet for at få mine orlovspapirer til at gå igennem, men uden held :-(. Det viste sig, at min arbejdsgiver, desværre ikke har indberettet elektronisk som det er påkrævet, men kun på papir, så indberetningen er ikke kommet videre i systemet. De forsøgte så at sende den i dag, men den nåede ikke frem til Holbæk Kommune, der ellers holdt øje hele dagen, og var i telefonisk kontakt med mig flere gange. Planen var lidt, at jeg kunne køre til Holbæk og underskrive papirerne, såfremt den nåede frem, men så langt nåede vi ikke :-( - Skønt jeg er startet i rigtig god tid, netop for at undgå situationer som denne. Surt at man hele tiden selv skal rykke for action, og kontrollere om tingene bliver gjort efter forskrifterne. Det er ikke nok at meddele, at det ikke fungerer, men man skal også forklare hvad der formodentlig er gået galt, og hvordan problemet skal løses.
Faktum er, at jeg dermed ikke får udbetalt dagpenge for den resterende forældreorlov. Plan B er dog, at få kæresten til at udfylde papirerne og underskrive dem med fuldmagt, når (hvis) de engang når frem.

Der har også været problemer med at oprette en ny mailkonto på en ekstern computer, så mails der af uvare bliver sendt til min normale mail (eller mails fra kommunen ang. min kloak-sag :-( ), alligevel kunne blive læst af og til, og ligeledes kunne jeg ikke oprette en tdc webmail, så jeg selv kunne gøre det over nettet. Men i dag ringede "support", gav mig et nyt password (kontoen virker i skrivende stund stadig ikke på ekstern computer - øv), og lovede at få min webmail til at virke, når systemet kører normalt igen; det kunne nemlig ikke lade sig gøre i dag, da der er fejl på systemet.
Alfred har fået en Nintendo af sin far, til at underholde sig med på rejsen, og jeg har bestilt lidt spil hjem til ham i julegave (schhhhh!!) på vegne af flere familiemedlemmer; men... den ene pakke er ikke nået frem :-(, så det må blive en julegave til februar når vi holder juleaften. Den var ellers tænkt til den "rigtige" juleaften...

I løbet af dagen, har jeg også haft telefonisk kontakt med Svend, der kommer ombord på båden, og sejler sammen med os den sidste uge i januar. Det var hyggeligt at høre fra andre der glæder sig til gode oplevelser.

For at få lidt luft i Gatwick lufthavn ved vores første (ud af 3) flyskift, har jeg i dag tjekket ind online og selv printet bordingcards ud (efter at have kæmpet med printeren, der uden undtagelse strejker hver gang, jeg virklig har brug for den), i håb om at kunne nå det hele inden for den givne tid, så skal jeg bare aflevere bagagen, når den er hentet.

Og rigtig mange hilsener er tikket ind via sms, og på min facebook side. TAK allesammen :-) Dejligt at I tænker på os. Vi ses i 2012. Indtil da, kan jeg kontaktes via mobiltelefon eller på min gamle jubii-mail, som jeg vil forsøge at tjekke en gang om ugen.
Næste gang jeg skriver, er vi forhåbentlig lige midt i eventyret, og så begynder der at komme billeder på :-)

Men nu er jeg træt, og skal på hovedet i seng, da vi skal op kl. 4, og med første fly kl. 7.20....O'høj....

(Hvad jeg ikke nåede, var at færdiggøre årets fotobog med Alfred til bedsteforældrene; den må de have tilgode..)

1 kommentar:

Jette sagde ...

Hej Lenette.
Når du læser denne besked, er du/I forhåbentlig nået godt frem ;o) Har fundet jeres køje og ved at få jetlag ud af kroppen ;o)
Jeg har kun din mail adr med @privat.dk SÅ, kan jeg ikke få dig til at sende din jubii-mail adr.
Mange knus og varme tanker til jer begge. Jette