Velkommen

Velkommen - til min nye blog, der vil følge forberedelserne, og senere selve turen, når jeg sammen med min 5-årige søn flyver til Caribien, for at sejle rundt og nyde livet og hinanden i december 2011 og januar 2012: http://www.suntrip.dk/. I første omgang handler det om at rejse kapital; så hvis du har lyst til at bidrage med stort eller småt, så modtages donationer gerne på bank konto: 9040 6500239415 i Spar Nord.
Hvis du har sejlrelateret gear (redningveste, sejlertasker, regntøj o.lign.) som vi kan låne, eller tips, tricks og gode råd, du vil dele, må du meget gerne skrive en kommentar.
Til gengæld kan jeg tilbyde at komme ud i landet, når rejsen er slut, og holde et billedeforedrag, med den indgangsvinkel, der passer bedst til omstændighederne; det kunne eksempelvis være:
"At gøre drøm til virkelighed", "Enlig mor på rejse med søn", "Caribien set fra søsiden", "2 måneder på en båd".

torsdag den 17. november 2011

Formål

Som den fornuftige og velovervejede planlægningsfreak, jeg kan være iblandt, vil jeg jo mægtig gerne have, at turen har et formål, som kan godtgøre, at vi forlader landet i 2 måneder og buger hele den opsparede formue. Det er ligesom ikke (godt) nok, at jeg "bare fik lyst"..
Så det har jeg spekuleret længe over; tænk at skulle finde på en undskyldning for at forsøge at leve livet. Men her er de så: formål med turen, for både min søn og jeg (i uprioriteret rækkefølge):
Undertegnede vil bruge turen til at:
  1. fjolle, pjatte og grine mere
  2. lave uplanlagte ting
  3. sige mere JA til Alfred og livet
  4. slappe af
  5. meditere
  6. fundere over livet, og gør mig tanker om fremtiden
  7. lære mit kamera at kende og tage fede fotos
  8. komme i gang med at male akvarel igen
  9. lære at fiske
  10. have tid sammen med Alfred
  11. slippe hverdagen og kulden i huset
  12. suge sol, varme og energi til mig
  13. undlade at køre bil, og dermed få rettet lidt op på kroppen
For Alfreds vedkommende havde jeg tænkt mig, at han skulle få følgende udbytte:
  1. lære at svømme
  2. opleve andre kulturer
  3. lærer andre sprog
  4. have tid sammen med mor
  5. videreudvikle sin sociale adfærd
  6. modne endnu mere inden skolestart
  7. opdage at der findes andet end hverdag
  8. udforske verdenen under havet
  9. erfare hvordan eksotiske frugter vokser
  10. blive udfordret med nye smagsoplevelser
  11. se hvaler og skildpadder
  12. få en fornemmelse af, hvor stor vores lille verden er
Om det lykkes vil kun turen vise. Ofte er det helt andre ting der kommer til at fylde, så det bliver spændende at se, hvad vi i sidste enden nyder godt af. Men det vil jeg alt sammen skrive mere om hen ad vejen :-)

Ingen kommentarer: