Velkommen

Velkommen - til min nye blog, der vil følge forberedelserne, og senere selve turen, når jeg sammen med min 5-årige søn flyver til Caribien, for at sejle rundt og nyde livet og hinanden i december 2011 og januar 2012: http://www.suntrip.dk/. I første omgang handler det om at rejse kapital; så hvis du har lyst til at bidrage med stort eller småt, så modtages donationer gerne på bank konto: 9040 6500239415 i Spar Nord.
Hvis du har sejlrelateret gear (redningveste, sejlertasker, regntøj o.lign.) som vi kan låne, eller tips, tricks og gode råd, du vil dele, må du meget gerne skrive en kommentar.
Til gengæld kan jeg tilbyde at komme ud i landet, når rejsen er slut, og holde et billedeforedrag, med den indgangsvinkel, der passer bedst til omstændighederne; det kunne eksempelvis være:
"At gøre drøm til virkelighed", "Enlig mor på rejse med søn", "Caribien set fra søsiden", "2 måneder på en båd".

lørdag den 12. november 2011

Ugen hvor jeg blev indhentet

Vaccinen slog ned med et brag!
Den kom snigende helt ubemærket, og når jeg tænker tilbage, så startede det vel egentlig et par dage efter, at vi fik det sidste skud. Jeg blev lidt øm hist og her, og trætheden var mere markant end sædvanlig, men jeg tillagde det influenzasæsonen, og gik egentlig bare og ventede på udbrud; men det kom aldrig og feberen udeblev også.
Men i torsdags måtte jeg give op og bukke under. Jeg var taget på arbejde trods min ømme krop, men blev svimmel og begyndte at ryste lige efter morgenmaden og blev derefter nærmest sendt hjem af mine kolleger. Jeg ringede omgående og fik en tid til massage og healing, så snart jeg kunne nå til Stevns, og der var jeg kl. 11.
Resten af dagen var jeg hjemme og sov foran brændeovnen, og fredag morgen måtte jeg forbi lægen, for at sikre mig, at der ikke var noget alvorligt galt. Hun målte de mest almindelige værdier og alt så pænt ud, så hun måtte lige som jeg konkludere at det sikkert var vaccinen, der havde lavet ravage. Hun forklarede, at det kunne føles "som var man kørt over af et tog", selv vil jeg beskrive det som en følelses af at være blevet gennemtævet, lykkeligvis dog uden at have prøvet nogen af delene. Fuldstændig øm og træt i hele kroppen, så jeg næsten ikke magtede at stå på benene eller at løfte armene.

Nu i skrivende stund lørdag, er det heldigvis blevet bedre; der er kun en ganske lille ømhed tilbage, men jeg kan ikke lade være med at frygte det sidste skud vaccine, som vi skal have den kommende onsdag. Jeg håber ikke, at det påvirker mig i samme grad.

Jeg er også blevet indhentet af skibets skipper, der nu selv er nået frem til Caribien og er ved at klargøre skibet. Vi må vente 3 uger endnu. Der er efter sigende varmt og solrigt, så det er noget ganske andet end frosten, som snart vinder ind på os her i Danmark.

Alfreds nye badedragt med indbygget solbeskyttelse og flydeplader (jo jo) er nået frem med posten fra England. Jeg elsker internettet!! På nogle områder, og når det virker, er det altså fantastisk. Generelt er jeg ikke den store shopper, men må indrømme, at jeg kan blive grebet, når jeg sidder foran skærmen, og pludselig kan benytte hele verden som indkøbscenter (og et par tryk på tastaturet som betaling!).

Og ja, så er vi begyndt at tælle ned: tasken med uundværlige ting & sager til turen vokser, og ligeledes med TO DO-listen der har indtaget spisebordet. Selv er jeg blevet "rejse-klippet" og snart kommer turen til Alfred, der får den bedste og smarteste frisure som mor kan fremtrylle med trimmeren: kort, fornuftig og holdbar i 2 måneder. Selv brillerne er blevet gjort rejseklare: de er blevet pudset, rettet til og har fået skiftet næsedutter :-)

Ingen kommentarer: