Velkommen

Velkommen - til min nye blog, der vil følge forberedelserne, og senere selve turen, når jeg sammen med min 5-årige søn flyver til Caribien, for at sejle rundt og nyde livet og hinanden i december 2011 og januar 2012: http://www.suntrip.dk/. I første omgang handler det om at rejse kapital; så hvis du har lyst til at bidrage med stort eller småt, så modtages donationer gerne på bank konto: 9040 6500239415 i Spar Nord.
Hvis du har sejlrelateret gear (redningveste, sejlertasker, regntøj o.lign.) som vi kan låne, eller tips, tricks og gode råd, du vil dele, må du meget gerne skrive en kommentar.
Til gengæld kan jeg tilbyde at komme ud i landet, når rejsen er slut, og holde et billedeforedrag, med den indgangsvinkel, der passer bedst til omstændighederne; det kunne eksempelvis være:
"At gøre drøm til virkelighed", "Enlig mor på rejse med søn", "Caribien set fra søsiden", "2 måneder på en båd".

lørdag den 19. november 2011

Kom nu....

I den forgangne uge, er både sejlertasker til os begge og redningsvest til Alfred kommet i hus, der er kommet styr på julegaverne til Alfred, og vi har fået den - forhåbentlig - sidste vaccine i denne omgang; både leverbetændelse A + B samt gul feber er klaret. Så skal jeg bare have endnu en om et års tid. Endnu har vi ikke oplevet nogen effekt, så jeg krydser fingre, og håber på, at vi slipper for yderligere følger.

Der er meldt ferie til aarstiderne.com, og samtlige kvitteringer fra vaccineforløbet, er blevet underskrevet og indsendt til sygeforsikringen Danmark. Alfred er blevet udmeldt af svømmeklubben, så vi får en del af årskontingentet retur, når han alligevel ikke kan deltage de kommende 2 måneder.

Begge batterier til mit kamera er blevet opladet, og det ser ud til, at jeg kan låne en soldrevet oplader med på turen, så jeg med god samvittighed kan oplade undervejs.

Jeg har gennemfotograferet huset og udeomgivelserne, og er systematisk ved at fjerne de få værdigenstande jeg ejer, hvilket hurtigt er gjort :-)

Der har været førskolesamtaler i Alfreds børnehave, som vi lige nåede inden afrejse. Han er heldigvis meget klar! :-), og der er opbakning til turen, som personalet synes må være rigtig lærerig og spændende for ham.

Vi har haft besøg af mormor og sagt farvel, og jeg har været til personalemøde i byen, hvor jeg ønskede glædelig jul samt godt nytår til alle de kolleger, som jeg ikke ser til dagligt.
Underligt, at der er så stor forskel på at være væk på ferie en enkelt uge, og så at være væk i 2 måneder. Der er mange flere forberedelser, og flere folk man skal sige farvel til, skønt vi jo kommer retur igen :-)

- og nu er jeg så bare i venteposition.....kom nu, kom nu, kom nu ....8 arbejdsdage tilbage og så er der dømt ferie!!!

Ingen kommentarer: